Nachoschotel

Een feestje op tafel

Voor 2-3 personen

Benodigdheden:

  • 160 gram naturel tortilla chips

  • 1 tomaat (of 5-6 Cherry tomaatjes)

  • 1 paprika

  • 1 /2 courgette

  • 300 gram kipfiletblokjes

  • Half zakje TexMex Fajitakruiden

  • 60-70 gram geraspte oude kaas

  • Chilisaus

  • Crème Fraîche


Het is bij ons op tafel altijd een feestje als we “chips als avondeten” eten, en bij jou vast ook als je deze heerlijke nachoschotel maakt! Deze schotel bevat lekker veel groente en een goede portie kip. Voor grote eters is hij voor 2 personen, maar zou ook kunnen voor 3, en heb je moeilijke eters? Snijdt dan de groenten lekker klein, dan beloof ik je dat er niks wordt uitgepikt!


Bereiding

Verwarm de oven op 180 graden. Snijd eerst de tomaat, paprika en courgette in blokjes en kruid de kipfilet met een scheutje olie en de fajita kruiden. Dan doe je de kipfilet in een pan en bak je ze tot ze bijna gaar zijn.


Ik doe mijn groentes rauw in de schotel omdat ik van een bite houd. Als je daar niet van houdt kan je ze een paar minuten meebakken met de kip (tot de courgette een beetje glazig wordt), maar laat de tomaatjes er uit! Door deze rauw in de schotel te doen blijven ze lekker sappig.


Dan begin je aan de ovenschaal. Bedek eerst de bodem met flink wat tortilla chips zodat je een dikke bodem hebt, bestrooi deze met de groenten en wat chilisaus. Voeg vervolgens de kip toe en nog het laatste beetje tortilla chips, bestrooi met de kaas en voeg nog een beetje chilisaus toe.


Dan kan de schotel in de oven, ongeveer 20 minuten op 180 graden.


Bij het serveren kan je een lepel Crème fraîche op het gerecht doen voor een frisse boost aan het gerecht.





Op dieet? Dit recept bevat ongeveer 700 calorieën, 29 gram eiwit, 52 gram koolhydraten en 36 gram vet per portie. Het is misschien niet het magerste recept, maar wel een leuk gerecht om mee te zondigen, want er zitten nog steeds lekker veel groenten in. Je zou eventueel de dijenfilet kunnen vervangen voor een magerdere of vegetarische optie zoals kipfilet of vegetarische kipstukjes, of extra groenten zoals mais, bonen en uien.

Heb je vragen, tips of iets anders? Mail me!

© 2021 Desiree van Nunen